القائمة الرئيسية

الصفحات

زوجي غريب!!..الجزء الأول (قصص رعب) (قصص رعب مخيفة) | story4u



زوجي غريب!!...الجزء الأول

(قصص رعب) (قصص رعب مخيفة)

-الفقرة الأولي(التعريف):

أنا اسمي جيهان،عندي 25سنة،بحب الموسيقي و الجيتار،واخده دبلوم تجارة،أنا الحمدلله مبسوطة في حياتي،وبصلي الصلوات الخمسة منتظم الحمدلله،من و أنا صغيرة  و أنا نفسي أبقي عازفة جيتار و أبقي كمان مغنية مشهورة،أنا دلوقتي بشتغل مقدمة طلبات في مطعم.

-الفقرة الثانية(الوقوع في مصيدة الحب):

الدنيا ماشية معايا كويس لحد دلوقتي،ومفيش أي مشاكل ،لحاد ما جه اليوم اللي أنا مش هنساه طول عمري،في اليوم ده،كنت بقدم الطلبات عادي جدا و مفيش أي مشاكل،ولكن،وأنا بقدم الطلب لشخص،لقيت ان الشخص ده بدأ قبلي يتشد ليه،حيث انه جميل الشكل،طويل القامه،ذو أخلاق كويسة،أبيض البشرة،أزرق العين،طويل الشعر....فبدأت أقدم الطلب اللي هو طلبه ليه،وبعدها فضل يبص في عيني،وبدأت أبص في عينه،وبعدها رجعت لمطبخ المطعم،و بدأت أمسك نفسي،وأرجع أقدم الطلبات تاني ومرالوقت و هو لسه بيبص عليا،و قبل ما أخلص الشغل،وكان فاضّلي طلب واحد،و كان الطلب ده لنفس الشخص اللي بيبصلّي،ولما روحت أقدم الطلب ليه،مرة واحدة دار الحوار ده:
الشخص:أهلا.
أنا:أهلا
الشخص:اسمك ايه؟
أنا:عايز تعرف ليه؟ 
الشخص:عشان أنا الصراحه معجب بيكي
فأستغربت من جرأته،و قولتله:أي الجرأة دي؟
الشخص:أنا بحبك يا جيهان.
أنا:عرفت أسمي منين؟
الشخص :مكتوب عليكي.
أنا من شدة التوتر مكنتش واخدة باللي ان اسمي مكتوب عليا.
أنا:طب و انت اسمك ايه؟
الشخص:أنا اسمي كريم.
و بعديها بدأنا نتعرف علي بعض،وبدأنا نتعرف علي بعض أكتر و أكتر،وفي الأخير أتقدم كريم ليا،وكلم بابا في الموضوع،وفي النهاية أتجوزنا بعض.

-الفقرة الثالثة(بداية الكابوس):

وبعديها بدأ الكابوس،بعد ما أتجوزنا مقربليش خالص،ولا حتي يكلمني أو يعملّي أي حاجة،بدأت أحس بغرابه أكتر يوم بعد يوم،وبدأت أحس أنه بيخونّي أو شيئ من هذا القبيل،فبدأت أراقبه في كل مره ،و في فجر يوم من الأيام،ولّما أنا كنت  نايمة،
 سمعت صوت من الأوضة بتاعت الأطفال،وملقتش كريم نايم جنبي،فقمت أشوف اللي بيحصل ببطء،ولمّا روحت الصالة لقيت الباب مقفول،والنور شغال في أوضة الأطفال،فبدأت أمشي ببطء ناحية الأوضة وفجأة سمعت صوت كريم بيتكلّم مع واحدة تانية،
فحسيت بالرعب و القلق في نفس الوقت،وساعتها أتأكدت ان كريم بيخونّي،فمرة واحدة فتحت باب الأوضة بسرعة،وانصدمت من اللي شوفته.
يتبع.....
شكرا لكم