القائمة الرئيسية

الصفحات

زوجي غريب!!..الجزء الرابع (قصص رعب) (قصص رعب مخيفة) | story4u


زوجي غريب....الجزء الرابع و الأخير.

.(روايات و قصص رعب).

-الفقرة الأولي والوحيدة(نهاية الكابوس):

لمّا قالتلي الكلام 😨😨 ده ارتعبت جدا،وجسمي بدأ يقشعر،ولقيتها بتبعد عنّي جامد جدا،ولقيت الأوضة بدور وبدوخ فيها،وبدأ الجو يبرد جامد أوي،وأنا كنت بنزل عرق كتير،لكن حاولت اتماسك نفسي قوي وأقول لنفسي:ده حلم...ده حلم😟.
غمضت عيني جامد وجيت أفتح،لقيت نفسي ف يوم فرحي،فاستغربت ايه اللي جابني هنا،فبصيت لنفسي أنا وكريم وأنا ساكته،فجأة....لقيت نفسي بتبص ليا هي وكريم وبعديها هرب كريم من الفرح،ونفسي وقعت عالأرض وفضلت تعيط😭😭،وأنا حاولت أجري ورا كريم فأول ما خرجت من الفرح،كل حاجة بقت ضلمة،وبدأت أشعر بالبرد تاني،وبعديها لقيت قدّامي مرايا،فبصيت لنفسي،وبعديها لقيت نفسي بدأت تنزل دموع سوده كتيرة وبتبص ليا بنظرة مرعبة و محزنة ف نفس الوقت،وبعديها قعدت علي الأرض وضمّت رجليها عند راسها،وأنا قربت منها وحطيت ايديها علي كتفها،لقيتها رفعت راسها وبصّت ليا،وابتسمت ليا وبعديها سحبتني جوا المرايا بقوة،فوقعت عالأرض وبعديها لقيت البنت بره المرايا،وبتبص ليا وبتبتسم بشكل مخيف😈😈 و بعديها كسرت البنت المرايا،وبعديها فوقت من الحلم ولقيت نفسي في الأوضة اللي في مستشفي المجانين،ففضلت أفكر ازاي هتخلّص من البنت دي،وهنقذ كريم من البنت الجنيّة دي،ففكرت انّي أحاول أقتلها،ف كل يوم كنت بحلم بنفس الكوابيس دي وكنت بحاول فعلا أنّي أقتلها،ولكن الصراحة دي كانت فكرة غبية جدا عالعموم أنا حاولت انّي أقتلها ولكن معرفتش،وكل يوم كان جنوني بيزيد أكتر وأكتر من الكوابيس😰😕،وأنا عمّالة أفكر ازاي هتخلص من الموضوع ده،فجاتلي فكرة انّي أهرب من مستشفي المجانين وأحاول أقتلها في الحقيقة، وفعلا خطط انّي أهرب من المستشفي،وبعد أيام من الجنون والكوابيس،عرفت أهرب من المستشفي بهدوء تام،وقررت انّي أروح للشقة وأقتل البنت دي،ولمّا روحت الشقة لقيت الباب مفتوح،فدخلت الشقة،ولقيت نفس صوت الضحك اللي كان بيحصل و اللي كان بييجي من الأوضة،فرزعت باب الأوضة جامد وكان معايا سكينة وحاولت أقتل البنت لكن كل ما أحاول أقتل البنت معرفش،فمرة واحدة كريم ضربني جامد،ووقعت علي الأرض،ساعتها ضحكت البنت😏😏😏 وقالتلي:انت غبية،انت بتحاولي تقتليني أنا😂😂،انت انسانه و أنا عفريته،هتقتليني ازاي يا طين؟؟؟
ساعتها قولت لنفسي: طين؟؟؟....لقيتها!!!!...أنا اسفه يا كريم😢😔.
روحت مسكت السكينة بسرعة،وطعنت كريم بيها وقتلته:لقيت البنت راحت عند كريم بسرعة جدا،وبتقولّي بصراخ عالي جدا:انت عارفه ايه اللي انت عملتيه😡😡،انت قتلتي كريم،انت قتلتي حبيبي👿. 
أنا:قصدك حبيبي أنا،مبقاش ليكي خلاص يا حبيبتي،كريم في الأساس بتاعي أنا😏،وأنا كنت دايما عاوزاه وبحبه،وأعرفي دايما ان كريم بتاعي،وان حياتنا مفيهاش مساحة للي أمثالك،وانه طالما اختارني ده معناها انه بيحبنّي مش بيحبّك انت،ومستحيل مهما تحاولي انك تخليه يحبّك بكل الطرق،لان الحب مش لعبة و ان الدنيا مش هتكمل طالما كريم محبكيش،فيه غيروا كتير،بس انت اللي كنت جاهلة ساعتها وكنتي بتّابعي قلبك بس،لازم تعرفي انك مينفعش تبقي معانا ف الحياة دي😠😠.
وبعد الكلام والنصيحة،لقيت مرة واحدة البنت غضبت جامد أوي وكل حاجة اتحولت لأسود،ومبقتش شايفاه حاجة خالص،،فبصيت ورايا لقيتها بتبص ليا وبتقولّي:انت عايزاه يعني،بتحبّيه...خديه..أ،ا مش عايزه😔.
وبعديها قالتلي:غمضي عينك.
روحت غمضت عيني للحظات،واتفاجئت ان كريم بيقولّي فتحي عينك،فلقيته جايب خاتم ليا وبيقولّي تتزوجيني😊😊.
استغربت وفرحت جامد أوي من اللي بيحصل،ففي الفرح كنت فرحانة جدا ان الأوضاع رجعت ذي ما هي علي ما أعتقد،وأثناء الفرح لاحظت البنت واقفة بعيد،وبتبص ليا وهي غضبانه،فخفت منها انّه ممكن يكون ده حلم أو كابوس،فلقيتها مرة واحدة بدأت تبتسم ليا وتضحك فابتسمت ليها و بعديها اختفت و ملقتهاش بعد كده خالص،وعرفت ساعتها ان كل ده كان خيال عملته البنت عشان هي متقدرش تدخل ف الأمور الحقيقة،وفي الأخير مضيت حياتي مبسوطة مع كريم وعشنا أيام سعيدة جدا،وفي يوم من الأيام وأنا بتفرج عالصور بتاعتنا أنا وكريم،لاحظت في صوره من الصور البنت وهي بتبص ليا.....النهاية😁😁

-لمشاهدة  الجزء الأول من قصة "زوجي غريب":

-لمشاهدة الجزء الثاني من قصة "زوجي غريب":

-لمشاهدة الجزء الثالث من قصة "زوجي غريب":

وشكرا...💓💖😘😊