القائمة الرئيسية

الصفحات

تغيّر 180 درجة...الجزء الثالث(روايات و قصص رعب)(قصص رعب) | story4u



 تغيّر 180 درجة...الجزء الثالث

(السفّاح)

.(روايات و قصص رعب).(قصص رعب).

توضيح للقصة

قصة "تغيّر 180 درجة" تعتبر من القصص الرعب النفسية القوية ، تحكي عن شخص كانت حياته طبيعية الي أن جاء حادث جعله يتغيّر 180 درجة ، أصيب في عقلة  و الذي أدي الي حدوث تغيّرات جثيمة...حيث اصبح عدوانيا و شريرا ، لا يرتاح الا عندما يقتل شخص ما ، و تدزر الأحداث و تحاول زوجته أن ترجعه الي حالته الطبيعية رغم تحوّله الي سفاح قاتل

-الفقرة الأولي(الصدمة):

أول ما دخلت زوجة أحمد الأوضة الوحيدة اللي فيها ضوء،شافت أحمد وهو قاعد علي الأرض و ضامم رجله لجسمة  و حاطط ايده  عليها و ارتعبت لمّا شافت ضوافر ايد و رجل أحمد متشالها كلّها و مليانه دم كتير،وراسه مفتوحة و غرقانة دم،و أحمد نفسه باصص للأرض ،و الست ارتعبت أكتر لمّا شافت كمية الجثث الكبيرة اللي جنب أحمد و اتصرعت لمّا شافت ان الجثث دي منها الدكتور اللي كان مسئول عن أحمد و كانت جثته محطوطة في أعلي الجثث دي،الست مكنتش عارفه ايه اللي حصل و ايه اللي خلّي المستشفي تبقي كده،و ليه كمية الجثث دي موجوده هنا،و ليه أحمد عامل كده، و ايه اللي بيحصل أساسا،وأثناء وما زوجة احمد في صدمتها،أحمد رفع راسه بعد ما كان حاططها بين ركبته،و شاف زوجته،و بص ليها بحركة عين بطيئة جدا و كأنه معملش أي حاجة و لا في أي حاجة حصلت،وهي بصّت ليه بعين الخوف و الرعب،راح ابتسم أحمد لزوجته و
قالّها:أنا خفّيت يا ندي،خلاص مبقاش عندي صداع،تعالي يلّا نروّح سوا مع بعضينا.
وبعد الكلمة دي زوجة أحمد(ندي)رجعت لصوابها و فهمت كل حاجة من غير ما يقول أحمد ايه اللي حصل،عرفت ان أحمد هو اللي سبّب كل ده ،و هو اللي عمل كده و كل ده عشان يخفف ألم الصداع اللي عنده،و جه أحمد يقرب منها،لكن هي بعدت عنّه،بدأ يستغرب أحمد و قالّها: فيه ايه يا ندي؟ بتبعدي عني ليه،ايه اللي حصل؟
راح قالتله ندي و هي بتبص ليه بنظرة الاندهاش الشديد و بصوت منخفض جدا:ايه اللي انت عملته ده😨،ايه اللي حصل في المستشفي؟
راح أحمد باصص جنبه و بص للجثث،وقالّها بسخرية:
مش انت كنت جايباني هنا عشان اتعالج ،و أنا أهو اتعالجت!!،همّا حاولوا انهم يعالجوني..لكنّهم معرفوش انّهم يكتشفوا طريقة عشان يعالجونّي بيها،و أنا اللي اكتشفت ازاي أعالج نفسي بنفسي،وهي عن طريق القتل..عن طريق استخدام القوة اللي خدتها منّي الصداع بمقابل الألم و الوجع،يمكن الدكاترة اكتشفوا العلاج ده بس كان متأخر أوي،فاكره لمّا انا كنت في الحادثة،جاللّي الصداع ده قبل الحادثة بثواني و هو ده اللي ساعدني في انّي أعيش،ولّما لقيت نفسي عايش بعد الحادثة دي،و اتمنيت فيها انّي اموت،عشان كنت عارف انّي حتي لو عشت مش هكون علي طبيعتي،لكنّي أنا دلوقتي قدامك!!...مش هو ده اللي انت كنت عايزاه؟ مش انتم كلكم كنت عايزين كده،مش انتم كنتم عايزنّي أرجع لطبيعتي و أرجع لزي ما كنت و ده كلّه علش حسابي،علي حساب ألمي ووجعي،عايزني أرجع مقابل انّي أتوّجع و أعيش في معاناه،و كل ده عشان أرجع طبيعي،ودلوقتي...أنا رجعت لطبيعتي مقابل الألم لكنّي رجعّت حسابي عن طريق الجثث اللي جنبي دي،رجعّت حسابي عن طريق الموت،مش هو ده اللي انتوا عايزينه في الآخر...؟

-الفقرة الثانية(الحافة):

وبعد ما قال أحمد الكلام ده ندي وقعت علي الأرض من الصدمة،و أحمد واقف و باصصلها و هي علي الأرض،بعديها بثواني صوت ناس بتجري و صوت بوليس و الكلام ده،راح قرب من ندي وقال:نتقابل بعدين يا ندي.
ساعتها ندي سمعت كلامه من هنا و أغمي عليها من هنا،وبعد كده حلمت ندي بان كل حاجة سودا و انها مش شايفه أي حاجة خالص،فجأة...لاحظت ندي شخص من بعيد منور جامد أوي قاعد علي حافة مكان مش واضح هو ايه بالظبط ،جت ندي تقرب منه وفضلت تقول هو انت ده يا أحمد....وبعد ما قربت ندي من الشخص ده ،قالت:أحمد؟،راح بص ليها الشخص ده بنور شديد أوي،ومعرفتش ندي تشوف وشّه كويس،فجأة فاقت ندي ولقت نفسها في المستشفي و قاعد جنبها أهلها....وبعد ما فاقت أهل ندي فرحوا جدا و سألوا ندي انتي كويسه...ايه اللي حصل....الخ
و أثناء فرحة اهل ندي دخل عليها اتنين من البوليس و طلبوا من أهل ندي انهم يخرجوا بس شوية عشان هيتكلوا مع ندي شوية و هيخرجوا،أهل ندي كلهم خرجوا و قعد البوليس مع ندي و سأل ندي ايه اللي حصل بالظبط قبل ما يجي البوليس وهي تعرف ايه عن أحمد و الكلام ده...طبعا ندي حكت ليهم ايه اللي حصل و هي تعرف ايه عن أحمد و هو منين و اتعرفت عليه ازاي...الخ
ولمّا انتهي الشرطيين من أخذ أقاويل ندي،ولمّا كانوا هيخرجوا،ندي قالتلهم:ثواني...ايه اللي حصل بعد ما انا أغمي عليا؟
راح الضابط قالّها....يتبع
و شكرا لكم....😊💖😁
-الكلمات المفتاحية:
قصص رعب احمد يونس,قصص رعب مكتوبة,قصص رعب قصيرة,قصص رعب حقيقية حدثت بالفعل,قصص رعب حقيقية مكتوبة,قصص رعب للاطفال,قصص رعب مخيفة,قصص رعب احمد يونس مكتوبة,قصص رعب يونس,قصص رعب يوتيوب,قصص رعب ياسمين,قصص رعب ياسا,قصص رعب في السعودية,قصص رعب في مصر,قصص رعب في الجيش,قصص رعب في المشرحة,يوتيوب قصص رعب,يوتيوب قصص رعب احمد يونس,قصص رعب واقعية,قصص رعب واتباد,قصص رعب واقعية قصيرة,قصص رعب ويكيبيديا,قصص رعب واقعية مكتوبة